Co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy?

Bezsenność to zmora wielu ludzi pytających co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy. Kładziesz się po męczącym i stresującym dniu do łóżka, a sen nie chce nadejść. Po głowie kołaczą ci się myśli dotyczące problemów i zmartwień. Jednocześnie wiesz, że rano znowu wstaniesz niewyspany. Proszki nasenne? Ile można je łykać, w końcu doprowadzą do uzależnienia. Cierpiący na bezsenność mogą sobie pomóc wykorzystując domowe sposoby na dobry sen. Jak szybko zasnąć? Przeczytaj.

Co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy?

Relaks odpowiedzią na co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy, kilka godzin przed snem ucisz emocje, które kotłują ci się w głowie. Relaksująco podziała kąpiel z dodatkiem soli, masaż, herbatka z lawendy lub zioła na bezsenność. Przyrządź sobie szklankę ciepłego mleka z łyżeczką miodu lub kubek kakao. Na przyzwyczajenie organizmu do relaksu daj sobie trzy tygodnie. Po tym czasie twoje ciało będzie instynktownie pozbywało się nadmiernych emocji.


Wygoda – Żeby szybko zasnąć i się wyspać kup nowy, wygodny materac. W sypialni utrzymuj czystość. Regularnie zmieniaj pościel. Bezsenność może być spowodowana zbyt niskimi lub wysokimi temperaturami. Optymalna temperatura podczas spania wynosi 16-18 stopni,
Cisza – Nie da się szybko zasnąć, a właściwie nie da się wcale zasnąć, jeśli za oknem jest nieustanny szum i hałas. Jak szybko zasnąć? W tym celu zadbaj o wyciszenie i izolację akustyczną sypialni. Zasnąć pomoże również muzyka relaksacyjna.


Wyciszenie umysłu – Nie czytaj przed snem powieści przygodowych, sensacyjnych czy horrorów. Zdecydowanie lepsza będzie uspokajająca książka. Nie licz baranów. Wbrew obiegowej opinii nie pomaga to w zaśnięciu. Licząc, stymulujesz mózg do pracy. Żeby szybko zasnąć, módl się lub medytuj. Dzięki temu zapomnisz o problemach i codzienności.


Wystrój sypialni – Zastanawiasz się jak szybko zasnąć? Cóż, z pewnością ostra jarzeniówka pod sufitem nie pomoże ci w tym. Najlepsze będzie delikatne światło lampki skierowane na ścianę lub na podłogę.
Oddychanie – Oddychają wszyscy, ale nie każdy oddycha prawidłowo. Oddech powinien być głęboki, tak żeby tlen dostał się jak najgłębiej. Głębokie oddychanie można wyćwiczyć. Leżąc na plecach zaczerpnij ustami głęboko powietrza, zatrzymaj je na moment, a potem wypuść nosem. Oddychaj tak przez 10 minut. Prawidłowy oddech to odpowiedź na pytanie, jak szybko zasnąć.


Odpowiedni ubiór – Zbyt ciasna bielizna nie pomoże ci szybko zasnąć. Do spania nałóż luźną piżamę, która nie krępuje ruchów.


Jedzenie – Domowe sposoby na bezsenność opierają się na założeniu, że ostatni posiłek zje się co najmniej trzy godziny przed snem. Dieta na dobry sen powinna składać się z warzyw i lekkich potraw zawierających białko.

Dlaczego niektórzy ludzie mają problem z zasypianiem?

Zanim zaczniesz się zamartwiać zobacz co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy, że masz problemy ze snem warto pamiętać, że sen jest sprawą bardzo indywidualną, a zapotrzebowanie na niego może zmieniać się wraz z wiekiem. Jak szybko zasnąć: nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Niektórzy potrafią szybko zasnąć i wystarcza 5 godzin spokojnego snu, innym potrzeba pół godziny leżenia w łóżku i 8 godzin snu, a niektórzy nawet po 10 godzinach obudzą się niewyspani i rozdrażnieni. To co jest najistotniejsze to jakość snu, która jest kluczowa w leczeniu zaburzeń snu i bezsenności. Przeczytaj nasz poradnik: jak szybko zasnąć i co zrobić, by mieć spokojny sen.


W pierwszej kolejności wybierz odpowiedni materac, który zapewni ci wygodny i spokojny sen.


Jeśli chcesz szybko zasnąć, zadbaj o ciszę i spokój – jeśli przeszkadzają ci hałasy, możesz czasem założyć do uszu stopery (uważaj! ich systematyczne stosowanie może zwiększać ryzyko infekcji ucha lub nadwrażliwości na hałasy).

Reklamy